Rozliczanie podatków

Autor: Bischof
1 grudnia 2015

Wielu przedsiębiorców korzysta z usług biur rachunkowych. Są one o wiele tańsze niż zatrudnianie księgowej w firmie. Obowiązkiem każdego biura księgowego jest posiadanie ubezpieczenia OC od odpowiedzialności cywilnej za popełnione błędy. Warto jednak zabezpieczyć się na zapas i samemu kontrolować poczynania biur rachunkowych. Oto najczęstsze błędy jakie można spotkać współpracując z zewnętrzną firmą:

1. Nieterminowe przesyłanie deklaracji i zeznań podatkowych. Warto sobie samemu przygotować kalendarz z najważniejszymi datami, kiedy należy przesłać dane deklaracje, złożyć zaświadczenia oraz kiedy należy opłacić określone składki.

2. Brak wykwalifikowanej kadry. Przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym należy przede wszystkim sprawdzić jego kompetencje i kadrę. Przede wszystkim czy firma posiada wpis do centralnej ewidencji osób prowadzących biura rachunkowe oraz czy posiada odpowiednio przeszkolonych pracowników.

3. Zbyt duża liczba klientów. Nikt nie chce się czuć anonimowo. Ważne, by do obsługi Twojej firmy przydzielono konkretną osobę z które będziesz mógł się kontaktować.
Materiały zaczerpnięto ze strony:www.finansowoksiegowe.pl

l

Kategoria: Bez kategorii

Komentowanie wyłączone.